اخبار مهم روز

افتتاح اولین دانشگاه پیوند کلیه در جهان

نخستین دانشگاه پیوند کلیه در جهان در «احمدآبادِ» هند رسما افتتاح شد.

این دانشگاه با عنوان «دانشگاه علوم پیوند گجرات» از سوی انستیتو امراض کلیوی و مرکز تحقیقات (IKDRC) تاسیس شده است. گجرات صنعتی‌ترین منطقه در کشور بزرگ هند محسوب می‌شود.

در «دانشگاه علوم پیوند گجرات» قرار است رشته‌هایی شامل فیزیولوژی کلیوی، فناوری دیالیز، بیهوشی، پرستاری بالینی، بیوشیمی، پیشگیری از نارسایی عضوی و بررسی سایر اعضای حیاتی که تحت تاثیر امراض مزمن کلیوی قرار می‌گیرند، تدریس شوند. همچنین برنامه‌های آموزشی در سطح دکترا و در موضوعات ایمونولوژی و آسیب‌شناسی پیوند ارائه می‌شوند.

دکتر «اچ ال تریودی»، رئیس انستیتو امراض کلیوی و مرکز تحقیقات که مدت پنج سال ریاست این دانشگاه را برعهده خواهد داشت دراین‌باره گفت: در این دانشگاه شواهد پزشکی و مدارک علمی مستند در زمینه پیوند کلیه و تکنیک‌های عصر جدید در این عرصه تهیه خواهد شد. همچنین اجرای برنامه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه نفروپاتی دیابتی، ایمونولوژی، رشد سلولی و سایر موضوعات کلیدی در این حوزه، در دستور کار ایندانشگاه قرار گرفته است.

بنابر گزارش روزنامه بیلکُل - چاپ هند، به زودی محققان و اعضای هیات‌های علمی و تحقیقاتی و همچنین دانشجویان علاقه‌مند از سراسر هند و همچنین از دانشگاه‌های آمریکا و کانادا جذب این دانشگاه خواهند شد.

منبع: پرتال دانشگاهی