اخبار مهم روز

خالی بودن نیمی از ظرفیت کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه  کاهش رشد جمعیت در کشور در سالهای گذشته و رشد 2600 دانشگاه رقیب در این سالها وضعیت اقتصادی سختی را برای برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کرده است و هم اکنون بیش از نیمی از ظرفیت این دانشگاه در کاردانی و کارشناسی خالی است که خوشبختانه در مقطع تحصیلات تکمیلی جبران شده است.

دکتر میرزاده در جلسه هیات امنای استان تهران با اعلام این مطلب به تعیین تکلیف واحدهای زیان ده اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اگر می خواهد بر روی پای خود بیاستد باید وضعیت واحدهای زیان ده خود را مشخص کند و اقتصاد خود را بیش از پیش قوی و قدرتمند سازد.

دکتر میرزاده در ادامه به فروش املاک مازاد نیز اشاره کرد و گفت:این املاک تنها با قید تبدیل به احسن شدن و هزینه شدن منابع آن در برنامه های توسعه ای دانشگاه با مجوز هیات امنای استان و تحت نظر معاونتعمران و در چارچوب بخشنامه معاملاتی دانشگاه انجام خواهد شد.

رئیس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان همچنین در بخش دیگری از توضیحات خود به اجرای طرح تجمیع دو دردانشگاه اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح معاونت های دانشگاه از 15 معاونت به 9 معاونت کاهش یافته است و این طرح تنها با هدف چابک سازی هر چه بیشتر در دانشگاه، افزایش بهره‌وری، کاهش بوروکراسی و سالم‌سازی اقتصادی دانشگاه است.

دکتر میرزاده تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی چاره ای ندارد و باید هزینه های خود را کاهش داده و درآمد خود را افزایش دهد.

دکتر رهنمای رودپشتی معاون دانشگاه آزاد نیز در ادامه این بحث تاکید کرد: با اجرای طرح تجمیع 2 و اجرای دقیق آن در تمامی واحدها به طور حتم نزدیک به 80 میلیارد تومان به صورت سالانه برای دانشگاه صرفه جویی و کاهش هزینه ها ایجاد خواهد شد.

منبع: پرتال دانشگاهی