اخبار مهم روز

وزیر علوم به مجلس می‌رود/ پاسخگویی به ابهامات ادغام دو دانشگاه مسئله اصلی است

جمعه, 05 تیر 1394 00:00

محمد فرهادی وزیر علوم برای پاسخگویی به مسئله ادغام دو دانشگاه علوم اقتصادی و خوارزمی و پاره‌ای از سوالات دیگر ساعت 14 امروز در مجلس حاضر می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  اوایل فروردین 94 بود که دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی به دلیل ادغام ناگهانی دانشگاه خود با دانشگاه خوارزمی تجمع اعتراض آمیز داشتند، البته این تجمع‌های اعتراض آمیز با گذشت بیش از 3 ماه و تقریبا اتمام یک ترم تحصیلی همچنان ادامه دارد. 

 

بنابراین گزارش جمعی از دانشجویان معترض دانشگاه خوارزمی، وزارت علوم و حتی مجلس خواستار رسیدگی به این مشکل  از سوی مسئولان شدند. 

 

در ادامه این گزارش آمده است در‌خواست این دانشجویان در خصوص ادغام نا عادلانه دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه خوارزمی به دلیل تخصصی بودن دانشگاه علوم اقتصادی، بحث و مباحث مربوط به رتبه‌های بالای قبولی در یک دانشگاه تخصصی و حتی دریافت مدرک از یک دانشگاه تخصصی بوده است چرا که با مدرک این دانشگاه بازار کار بهتری برای دانشجویان فارغ‌التحصیل فراهم می‌شود.

بنابراین گزارش برخی از مسئولان اعلام کردند که دانشگاه علوم اقتصادی مجوز لازم برای جذب دانشجو را دارا نیست. 

بر اساس این گزارش همچنین مسئولان قول همکاری و حل تمام مشکلات دانشجویان و درخواست‌های آنها را داده‌اند اما دانشجویان همچنان خواستار عدم ادغام دانشگاه خود با دانشگاه خوارزمی هستند. 

در ادامه این گزارش آمده است، با پیگیری‌های صورت گرفته و تجمع‌های اعتراض آمیز دانشجویان بالاخره بعداز ظهر امروز ساعت 14، محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری برای پاسخگویی به این ادغام در مجلس حاضر می‌شود، این درحالی  که برخی از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی هنوز بعد از اتمام یک ترم تحصیلی در کلاس‌های درس حاضر نشدند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران