اخبار مهم روز

تعدد مراکز آموزش‌عالی یکی از مشکلات مهم جامعه در آینده است

معاون آموزشی دانشگاه شیراز تعدد مراکز آموزش‌عالی و تداوم ایجاد مراکز جدید را یکی از مشکلات مهم جامعه در آینده عنوان کرد.  سیدمحسن تقوی شامگاه سه‌شنبه 2 تیر در نشست هم‌اندیشی بسیج اساتید دانشگاه‌های فارس و امام جمعه شیراز گفت جامعه به سمت کاهش جمعیت دانشجویی پیش می‌رود، لذا تعدد مراکز آموزش‌عالی در آینده یکی از مشکلات مهم خواهد بود.

وی با بیان اینکه شاهد توسعه این مراکز در سطح شهرستان‌های مختلف استان فارس نیز هستیم، گفت: بسیاری از این مراکز به‌دلیل نداشتن عضو هیئت علمی و فضای کافی، نتوانسته‌اند کیفیت آموزشی مورد انتظار را تامین کنند.

تقوی با یادآوری اینکه دانشگاه شیراز به‌عنوان دانشگاه مادر، وظیفه نظارت بر مراکز آموزش‌عالی در سطح استان فارس را عهده‌دار است، گفت: راه‌کار مناسب برای این موضوع، جلوگیری از ایجاد مراکز آموزش‌عالی جدید و تدبیر در جهت ادغام مراکز فعلی است.

وی با بیان اینکه در مراکز شهرستان‌ها، ائمه جمعه، فرمانداران و نمایندگان مجلس، محور اصلی در تشکیل و ایجاد این مراکز آموزش‌عالی به‌شمار می‌روند، خواستار همراهی این مسئولان در جلوگیری از تکثر و تعدد این مراکز شد.

تقوی همچنین از نماینده ولی فقیه در فارس و ائمه جمعه شهرستان‌های استان و روحانیت درخواست کرد که ارتباط بیشتری با مراکز دانشگاهی داشته باشند.

تقوی همچنین با اشاره به جایگاه علمی و قدمت دانشگاه شیراز، این دانشگاه را در تربیت نیروی انسانی متخصص و مدیران جامعه یکی از تاثیرگذارترین دانشگاه‌های کشور دانست.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز گفت: بسیاری از مسئولان کشور و استان، فارغ‌التحصیل دانشگاه شیراز در یک یا چند مقطع هستند.

تقوی خاطرنشان کرد: این مرکز آموزش‌عالی علی‌رغم تمام داشته‌ها و جایگاه علمی، مشکلاتی هم دارد که حل و رفع آنها نیازمند حمایت و همراهی همه دستگاه‌ها و مسئولان است.

منبع پرتال دانشگاهی