اخبار مهم روز

اعلام جزئیات شرکت در آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی

چهارشنبه, 01 دی 1400 00:00 نوشته شده توسط 

 

 

 

جزئیات برگزاری بیست و دومین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور اعلام شد.

به گزارش ایسنا، بر این اساس، بیست و دومین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور در روز پنجشنبه ۹ دی طبق قوانین برگزار خواهد شد. داوطلبان پیش از نام نویسی اینترنتی برای شرکت در آزمون، باید نسبت به تشکیل پرونده در سامانه اینترنتی مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت اقدام کنند و فقط افرادی که توسط مرکز خدمات آموزشی معرفی شده باشند، واجد شرایط نام نویسی اینترنتی و شرکت در آزمون ارزشیابی هستند.

ثبت نام برای شرکت در بیست و دومین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور تا ساعت ۱۲ بامداد روز چهارشنبه ۱۰ آذر انجام شد.

مدارک تحصیلی دریافتی از دانشگاه محل تحصیل، شامل مدرک نهایی و ریز نمرات کلیه مقاطع تحصیلی که صحت صدور و تعلق آن، به تصدیق و تأیید و مهر و امضای شعبه امور دانشجویی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور مربوطه و تأیید وزارت امور خارجه در تهران رسیده باشد.

طبق اعلام وزارت بهداشت، فارغ التحصیلان سال ٢٠١٤ و پس از آن در آزمون فوق باید در سامانه مدیریت یکپازچه خدمات کنسولی به نشانی  https://mikhak.mfa.gov.ir تشکیل پرونده داده و کد رهگیری دریافت کنند. همچنین سوابق تحصیلی قبلی در ایران (مدرک پیش نیاز بر اساس مدرک اخذ شده در خارج از کشور، اعم از دکتری، فوق لیسانس، لیسانس، دیپلم، پیش دانشگاهی و ...) و همچنین دانش آموختگان باید درستی مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی خود را از طریق سامانه https://emt.medu.ir/ استعلام کرده و حتما نام گیرنده استعلام را مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتخاب کنند.

در صورتی که مدرک دریافتی، فوق لیسانس و بالاتر باشد، ارائه پایان نامه تحصیلی به همراه تأییدیه و مهر دانشگاه محل تحصیل، خلاصه ای از رساله به زبان فارسی، CV ،مقالات منتشره و کلیه فعالیت های پژوهشی الزامی است.

در صورت تکمیل بودن کلیه مدارک مورد نیاز و تشکیل پرونده، دانش آموختگان باید آمادگ خود را جهت شرکت در آزمون به کارشناس ارزشیابی (در مرکز خدمات آموزشی) اعلام کنند تا نام آنها در لیست مرکز خدمات آموزشی ثبت شود. پس از آن، دانشآموختگان باید در زمان تعیین شده، نسبت به نام نویسی اینترنتی در سایت https://www.sanjeshp.ir/اقدام کنند.

در صورت تکمیل نشدن مدارک و اتمام مهلت ثبت نام، این مرکز هیچ گونه مسئولیتی در قبال عدم امکان شرکت دانش آموختگان در آزمون را نخواهد داشت و آنان باید در آزمون های بعدی شرکت کنند.

کارت شرکت در آزمون بیست و دومین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۷ دی از طریق سایت مرکز سنجش در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت .

داوطلبان باید پرینت کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی (یا شناسنامه) خود را در روز آزمون همراه داشته باشند، در غیر این صورت از ورود آنان به سالن برگزاری آزمون جلوگیری خواهد شد.

آزمون در سالن های آزمون الکترونیک یکی از دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران و به روش الکترونیک برگزار خواهد شد که نشانی دقیق آن روی کارت ورود به جلسه درج می شود.

پس از قبولی در آزمون ارزشیابی، طول دوره تکمیلی و تعداد واحدهای درسی بر اساس مصوبات مربوطه توسط مرکز خدمات آموزشی اعلام می شود.معرفی نامه برای طی دوره تکمیلی، فقط پس از تأیید نمرات در کمیسیون ارزشیابی رشته داروسازی صادر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا"

 

 

 

5415 بازدید