اخبار مهم روز

سامانه واکسیناسیون دانشگاهیان فعال شد

شنبه, 16 مرداد 1400 00:00 نوشته شده توسط 

 

 

 

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از فعال شدن سامانه واکسیناسیون برای کارکنان ستاد وزارت علوم و کلیه دانشگاه‌های کشور به منظور واکسینه کردن آنها علیه کرونا خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدتقی نظرپور ضمن این مطلب گفت: سامانه واکسیناسیون برای کارکنان ستاد وزارت علوم و کلیه دانشگاه‌های کشور به منظور واکسینه کردن همه اعضای هیأت علمی و کارکنان اداری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری فعال شده است.

وی افزود: پیرو توافقی که با وزارت بهداشت انجام شده، مقرر شد دانشگاهیان (اعضای هیأت علمی و کارکنان اداری) در مردادماه و پس از آن دانشجویان تحصیلات تکمیلی طبق اولویت‌بندی که انجام شده، در شهریورماه واکسینه شوند.

نظرپور با اشاره به اینکه فهرست مشخصات اعضای هیأت علمی و کارکنان ستادی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری به تفکیک استان‌ها برای انجام واکسیناسیون، به وزارت بهداشت اعلام شده است، افزود: اسامی و کد ملی حدود ۳۰ هزار نفر عضو هیأت علمی و حدود ۶۴ هزار نفر از کارکنان و کارشناسان اداری دانشگاه‌ها برای واکسیناسیون ارسال شده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی با بیان اینکه واکسیناسیون دانشگاهیان بدون محدودیت سنی انجام می‌شود، تاکید کرد: با توجه به ضرورت از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان و به منظور فراهم آوردن همه امکانات برای برگزاری کلاس‌های حضوری دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی در مهرماه، لازم است اعضای هیأت علمی و کارکنان بخش اداری دانشگاه‌ها و همه کسانی که برای امور دانشجویان و آموزش آنان باید حضور فیزیکی داشته باشند واکسینه شوند.

معاون وزیر علوم با قدردانی از همراهی و هماهنگی مسئولان و دست‌اندرکاران وزارت بهداشت برای انجام واکسیناسیون به موقع دانشگاهیان، خاطرنشان کرد: این امکان از روز دوازدهم مردادماه برای ثبت‌نام در سامانه واکسیناسیون کرونا مهیا شده است و همه اعضای هیأت علمی و کارکنان می‌توانند با مراجعه به سامانه Vaccine.salamat.gov.ir ثبت‌نام و محل واکسیناسیون خود را طبق محل سکونت یا محل کار استان و شهری که حضور دارند، انتخاب کنند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران"ایسنا"

 

 

 

6300 بازدید