اخبار مهم روز

ظرفیت پذیرش دانشجو برای سال ۴۰۰- ۱۳۹۹ تصویب شد

نوشته شده توسط 

 

 

 

در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس،‌ ظرفیت پذیرش دانشجو برای سال ۴۰۰-۱۳۹۹ به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، در این نشست دکتر کلباسی معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس و دکتر مینایی مدیر دفتر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری گزارشی از روند بررسی ظرفیت پذیرش دانشجو برای سال ۴۰۰- ۱۳۹۹ را ارائه کردند.

دکتر کلباسی در این زمینه اظهار داشت: برای تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه، روال و قاعده این است که در مرحله اول نکات راهبردی که در سال آینده در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجو چگونه عمل شود، در هیات رییسه دانشگاه با همفکری اعضای هیات رییسه مطرح و درباره آن تصمیم گیری می شود.

وی افزود: چارچوب کلی که برای ظرفیت پذیرش دانشجو در سال ۹۹ در نظر گرفته شده، ثبات ظرفیت در دوره های روزانه و اندکی کاهش در دوره های کارشناسی ارشد و افزایش در دوره های شهریه پرداز و دوره هایی که برای دانشگاه تعهد خوابگاهی ندارند، می باشد. همچنین افزایش پذیرش در دوره های پردیس و نیز برای اولین بار پذیرش در دوره های دکتری پردیس خواهیم داشت و در دوره کارشناسی ارشد پردیس نیز امسال تنوع خوبی در رشته ها دیده شده است.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان کرد: بر اساس سقف ظرفیت هر دانشکده چنانچه دانشکده ها مشکلی از نظر عدد C نداشته باشند، می توانند تا سقف تعیین شده دانشجو پذیرش کنندکه این امر از سوی دفتر گسترش و بازنگری مورد بررسی قرار گرفت و در شورای آموزشی بررسی و ظرفیت نهایی در هیات رییسه مطرح و مصوب شده و امروز نیز برای تصویب در شورای دانشگاه ارائه شده تا به سازمان سنجش اعلام شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت پذیرش امسال در بخش روزانه که متعهد به ارائه خوابگاه هستیم،‌ نسبت به سال ۹۸، ۱۴ درصد کاهش و در دوره روزانه نوع ۲ که تعهد خوابگاهی نداریم، ۱۳ درصد افزایش خواهیم داشت.

دکتر کلباسی در ادامه تاکید کرد: این ظرفیت،‌ ظرفیت آزمونی است و ظرفیت پذیرش غیرآزمونی نیز به این تعداد اضافه خواهد شد که با احتساب ظرفیت استعدادهای درخشان،‌ دانشجویان بین الملل و دانشجویان رتبه اولی در برخی رشته ها،‌ حدود ۳۵۰ نفر نیز به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر کلباسی یادآور شد: در سال ۹۸ حدود ۲۷۰۰ نفر پذیرش دانشجو داشتیم که در سال ۹۹ این عدد حدود ۳۰۱۹ نفر پیش بینی شده است و با توجه به اینکه در دوره های شهریه پرداز، یک سوم ظرفیت پیشنهادی محقق می شود،‌ پیش بینی ما این است که ظرفیت پذیرش دانشجو در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ تفاوت چندانی نداشته باشد.

 

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران"ایسنا"

 

 

 

9319 بازدید