اخبار مهم روز

آمادگی دانشگاه D8 برای جذب دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج

چهارشنبه, 18 ارديبهشت 1398 00:00 نوشته شده توسط 

 

 

 

وزیر علوم از آمادگی دانشگاه D8 برای جذب دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور خبر داد و گفت: دانشجویان مراکز آموزش عالی داخل کشور نیز می‌توانند بر اساس روش و مقررات اعلام شده، در دانشگاه D8 ادامه تحیل دهند.

دکتر منصور غلامی در گفت و گو با ایسناضمن بیان این مطلب در خصوص نقش دانشگاه بین‌المللی D8 به بازگرداندن دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور اشاره کرد و اظهار کرد: ما در حال حاضر آمادگی داریم درخواست تمامی دانشجویانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند، مدارک و مستندات آنها در خصوص سوابق تحصیلی قانونی و مورد تأیید وزارت علوم است را برای پذیرش در یکی از دانشگاه‌های داخلی قبول کند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر برخی از دانشجویان برای ادامه تحصیل دانشگاه‌های خارج از کشور را انتخاب می‌کنند به این دلیل نیست که ظرفیت پذیرش آنها در دانشگاه‌های داخل کشور وجود نداشته است. در واقع آنها به دلایل دیگری دانشگاه‌های خارج از کشور را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. البته تعدادی از این دانشجویان نیز کسانی هستند که نتوانستند امتیاز لازم را برای ورود به برخی دانشگاه‌ها و یا رشته‌های خاص کسب کنند.

دکتر غلامی گفت: پذیرش دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارج در دانشگاه‌های داخلی آئین‌نامه خاص خود را دارد و دانشجویان بر اساس این آئین‌نامه پذیرش می‌شوند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: دانشگاه D8 به عنوان یک دانشگاه بین‌المللی نیز آئین‌نامه و ضوابط خاص خود را برای پذیرش دانشجویان دارد و بر این اساس آماده پذیرش دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارج است. بنابراین کسانی که متمایل به تحصیل در این دانشگاه باشند می‌توانند بر اساس ضوابط درخواست خود را ارسال کنند.

دکتر غلامی همچنین تاکید کرد: علاقمندان به تحصیل در داخل کشور نیز می‌توانند در دانشگاه D8 پذیرش شوند اما پذیرش آنها باید متناسب با ضوابط و مقررات این دانشگاه صورت بگیرد و این ضوابط نیز از سوی دانشگاه اعلام می‌شود و دانشجویان باید با همان روش اعلام شده در دانشگاه جذب شوند.

وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: بیشتر رشته‌های آموزش عالی دنیا در دانشگاه D8 دایر است، حتی برخی رشته‌های علوم پزشکی نیز با راه اندازی دانشکده پزشکی در این دانشگاه دایر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا"

 

 

 

11293 بازدید