اخبار مهم روز

لطفا، حتما از تعطیلات عید استفاده نمایید!

آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت خرداد ماه هر سال برگزار می گردد و کلیه داوطلبان رشته هاي مختلف علوم پزشکی در آن به رقابت می پردازند. در بین این داوطلبان می توان افرادي را یافت که چند سالی است ...

 

که شروع به مطالعه کرده اند و هر بار بنا به دلایلی در کسب نتیجه لازم ناموفق بوده اند. از سوي دیگر برخی داوطلبان نیز به تازگی شروع به مطالعه جدي براي آزمون ارشد کرده اند و امید دارند که در زمان باقیمانده بتوانند با برنامه ریزي حساب شده مطالب مهم را جمع بندي نموده و در نهایت به موفقیت مورد نظر دست یابند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تجربه به ما ثابت کرده است که بین زمان شروع مطالعه و شانس موفقیت ارتباط قوي وجود ندارد. به عبارت دیگر، داوطلبان زیادي بوده اند که پس از چند سال مطالعه (و به قول خودشان تحمل مشقت هاي بسیار) بازهم در آزمون ارشد ناموفق بوده اند و از سوي دیگر به کرات دیده ایم افرادي را که فقط با مطالعه و برنامه ریزي اصولی در چند ماه آخر در رشته هاي مختلف قبول شده اند.

 

ولی به صراحت می توانیم بگوییم که یک وجه اشتراك مشخص بین اکثر قبول شدگان آزمون ارشد وزارت بهداشت وجود دارد که عبارت است از: استفاده بهینه ازتعطیلات عید. 

ایام عید بهترین زمان براي جبران عقب افتادگی ها و پیشی گرفتن از سایر رقبا می باشد. بسیاري از داوطلبان اینگونه می اندیشند که پس از مطالعه در مدت زمانی کم و بیش طولانی، تعطیلات نوروز زمان مناسبی براي استراحت است و به عبارتی مستحق یک استراحت دو هفته اي هستند، ولی این تصور کاملا اشتباه است. فردي که به اندازه کافی زحمت کشیده و با برنامه ریزي اصولی تا زمان کنکور ارشد مطالعه کند، مستحق قبولی است و مزد زحماتش را با کسب درصدهاي بالا و رتبه تحسین برانگیز دریافت می کند. به طور حتم استراحت و تفریح پس از شرکت موفق در جلسه آزمون لذت به مراتب بیشتري خواهد داشت. بنابر این پیشنهاد می کنیم که در تعطیلات عید بین 2 تا 4 روز را کاملا به استراحت و دید و بازدید بپردازید و در روزهاي باقیمانده با برنامه ریزي مناسب و ساعت مطالعه بالا به سمت قبولی گام بردارید.

در پایان به داوطلبین عزیز یادآور می شویم که در صورتیکه بتوانید با برنامه ریزي آزمون هاي مرحله اي ارائه شده از سوي گروه آموزشی نخبگان دروس خود را مطالعه نمایید، می توانید در زمان کاملا مناسب دوره دروس خود را تکمیل نموده و پس از آن با یک برنامه منسجم(که از سوي گروه آموزشی برایتان تشریح می گردد) از چند هفته آخر براي جمع بندي مطالب به نحو ایده آل استفاده نمایید.

موفقیت شما آرزوی همیشگی ماست

گروه آموزشی نخبگان